Motivációs koktél 4 összetevővel

Motivációs koktél 4 összetevővel

Vajon miért olyan nehéz néha megmozdulni is, más napokon meg szinte szárnyalsz az inspirációtól?

Mit tudsz te tenni magadért – és ezáltal a csapatodért és szervezetedért -, ha eltűnőben érzed a motivációdat?

 Az önmotivációs izomzat kidolgozásához szükséged lesz egy jó adag érzelmi intelligenciára, egy csipetnyi önreflexióra és kétharmad rész önfegyelemre. Íme a titkos recept:

  1. Első lépésként érdemes belülre figyelve megkeresni, mi állhat a szárnyalás útjában.

    Talán a fegyelmezetlenül beengedett zavaró ingerek? Talán a kudarctól való félelem, vagy esetleg túltoltad a munkát, és kiégtél?

Gyakorlati tipp: Ha elkap a motiválatlanság, ragadj tollat és írj, kezdheted így például, hogy „Motiválatlannak érzem magam, mert…”, aztán „Ami lelkesít, az …”. Gyerünk, gyerünk, mozogjon a toll a papíron, és jönni fognak a gondolatok!

  1. Aztán vedd górcső alá, miért is teszed azt a valamit, amihez a motivációd keresed!


    Hol kapcsolódik ez a dolog a belső értékrendedhez? Találd meg a kapcsolódást és erre gyúrjál rá, például, ha számodra a törődés fontos, akkor arra figyelj, hogyan tudsz még több megértést és támogatást nyújtani kollégáid vagy ügyfeleid számára.

Gyakorlati tipp: Gondold át, mihez járulsz hozzá a mai napoddal és feladataiddal? Hogyan éled meg ma az erőt adó tevékenységeidet? Ha a tennivalóidat nem is tudod megváltoztatni, a róluk alkotott véleményedet viszont mindenképpen.

  1. Vedd elő a képzelőerőd és nézz szét a dobozodon kívül!

    Mire vágysz, miről álmodsz, mit szeretnél elérni? Ettől még nyilván nem fog fanfárok között eléd lépni vágyaid tárgya, természetesen meg kell dolgoznod majd a céljaidért, viszont az elmédet fel tudod ezzel készíteni az előtted álló akciókra.

Gyakorlati tipp: Képzeld el egy nagy célodat és írj róla néhány percig úgy, mintha már megtörtént volna. Milyen érzés? Mit tesz ez lehetővé számodra?

  1. Dolgozz az ellenállóképességeden is!

    Rezilienciád erősítésének eszközei többek között a tudatos jelenlét és a visszahúzó gondolataid nyakon csípése. A gondolataid és érzéseid jelenben tartása hozzásegít a jó hangulatú, fókuszált munkavégzéshez.

 Gyakorlati tipp: Keresd meg a számodra legmegfelelőbb relaxációs technikát, és ne sajnáld az időt ezek alkalmazására, amikor megszáll a motiválatlanság. „Majd csinálom, ha kész vagyok a munkámmal” helyett, „Először csinálom, hogy hamarabb kész legyek a munkámmal.”

Gyere, és próbáld ki a felméréseinket! Ezek segítenek annak megválaszolásában is, mivel foglalkozunk igazán szívesen és ösztönösen, és melyek azok a tevékenységek, feladatok, amelyek inkább viszik az energiáinkat, és az elvégzésükhöz nagyfokú tudatosság szükséges.

 


Gyetvai Judit


Dr. Andrejka Zoltán


Székely Gábor


Csatlakozz hozzánk!


Kovács Judit


Dr. Zólomy Orsolya

Profiles nyúl

A Profiles Nyúl

A kipróbálási lehetőségeket céges látogatóink számára biztosítjuk.

A letöltéshez kérjük, töltse ki az alábbi űrlapot:



tanacsadas.lap.hu | coaching.lap.hu | csapatepites.lap.hu