fbpx

Asszertivitás tréning

Hatékonyan és szépen kommunikálni úgy, hogy elérjem a saját céljaimat, érvényesítsem a saját érdekeimet, miközben maximálisan odafigyelek a másikra, és az ő szempontjaira, érdekeire?

Az asszertivitás olyan kommunikációs eszköz, mely ötvözi az önérvényesítést és a mások érdekeinek figyelembe vételét, elősegítve ezáltal a céltudatos, higgadt érdekképviseletet. Tanulható, fejleszthető, elsajátítása pedig elősegíti és megkönnyíti az ügyfelekkel és munkatársakkal kapcsolatos konfliktushelyzetek megoldását is. Asszertivitás tréninggel eredményesen fejleszthetők munkatársaid, beosztottjaid az önbizalom, kommunikáció és konfliktuskezelés területein.
Asszertív kommunikációs tréningünk nem egy “dobozos tréning”: kompetencia-felméréseinkkel a teljes tréning-tematikát, a gyakorlatokat a résztvevőkre, a csapatra szabjuk! KÖVETKEZŐ IDŐPONTOK? Kérj ajánlatot, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

A tréning célja

  • a résztvevők önérvényesítés szintjének azonosítása egy felmérés alapján (passzív, asszertív, agresszív)
  • Az asszertivitás, a bizalom és önbizalom kapcsolatának felismerése, hatékony technikák elsajátítása a kritika és a konfliktus kezeléséhez
  • Nehéz helyzetek higgadt megoldása, saját magunk egyenrangú partnerként történő pozícionálása.

 

Az asszertivitás tréning eredményeképp a résztvevők megtanulják magabiztosan alkalmazni a tréningen bemutatott eszközöket annak érdekében, hogy munkájuk és mindennapjaik során hatékonyan, érdeküket megfelelően képviselve, ugyanakkor ügyfeleik és munkatársaik igényeit is figyelembe véve tudjanak kommunikálni, növelve így munkahelyi teljesítményüket, és saját jó érzésüket is.

 

Ha nehéz kérni másoktól, ha nehéz visszajelzést adni másoknak, ha nehezen megy a nehéz emberek “kezelése”, vagy ha mások téged tartanak nehéz embernek, nálunk a helyed, várjuk jelentkezésed!

Küldhetünk ajánlatot a kollégáitok asszertív kommunikációs tréningjére?

Egy klasszikus asszertív tréning tematika

  1. Az asszertivitás definíciója és előnyei
  2. Asszertív, agresszív és passzív kommunikáció
  3. A saját kommunikációs stílusod, és a többieké
  4. Asszertív kommunikáció szóban (Én-üzenetek, aktív hallgatás, “törött lemez” technika)
  5. Non-verbális kommunikáció (Magabiztos testbeszéd, hang, szemkontaktus, gesztusok jelentősége)
  6. Konfliktusok asszertív kezelése (Feszült helyzetek, határtartás, kritika és kihívások kezelése)
  7. Gyakorlatok, visszajelzések
  8. Zárás, és további tanulási lehetőségek

 

Egy sokszor ismételhető asszertív kommunikációs gyakorlat:

  1. A helyzet beazonosítása: gondolj egy olyan szituációra, amikor fontos lenne, hogy asszertíven kommunikálj – lehet ez munkahelyi vagy akár privát szituáció is.
  2. Készülj fel! Gondold át, hogy mit szeretnél mondani, és hogyan szeretnéd mondani, hogy a mondandód tiszta, világos, és egyértelmű legyen.
  3. A mondandódat “én-üzenetben” fogalmazd meg “te-üzenet” helyett!
  4. Figyelj a hangodra, a hangsúlyra, a szem-kontaktusra, és a test-tartásodra, gesztikulációdra!
  5. Aktívan figyelj, amikor a másik beszél, ne szakítsd félbe, és ne támadj!
  6. Maradj nyugodt, vegyél egy nagy levegőt, ne emeld fel a hangod, és ne támadj, ne legyél agresszív, ha a helyzet feszültebbé válik, vagy érzelmi síkra terelődik.
  7. Tartsd meg a fókuszt az eredeti témán, ne hozz be újabb témákat.
  8. Egymás tiszteletét kifejezve zárjátok a beszélgetést!

 

Ha csak ennyit hallasz egy munkahelyi beszélgetésből, melyiket sorolod az asszertív “kategóriába”?

  1. Ne haragudj, ezt elrontottam, tényleg nagyon sajnálom! Tényleg nem volt szándékos!
  2. Biztosan igazad van, úgy lesz jó, ahogy te akarod!
  3. Igen, voltak hibák, de nem tudom, hogy ki tehet róluk!
  4. Felejtsük el, előfordul mindenkivel!
  5. Nem nagy dolog, megoldom!

 

Érdekel az asszertivitás tréningünk? Kérj ajánlatot, vagy próbáld ki díjmentesen felmérésünket, amelyre asszertivitás tréningünket építjük! A kipróbáláshoz töltsd ki a kapcsolatfelvételi űrlapot.
Programjaink, felméréseink díjmentes kipróbálási lehetőségét vállalati ügyfelek, vezetők, HR-es munkatársak és tanácsadók részére nyújtjuk.

Kapcsolatfelvétel